למה אני לא כותב?

יומן

יומן

 

פעם, בימים אחרים, הייתי כותב כמעט כל יום, לפחות טקסט אחד. היום אם יוצא לי טקסט בחודש, זה מרגיש מיוחד. יש לזה כל מיני הסברים. שגרת היום השתנתה, מוצא פחות דברים לכתוב עליהם, לא ממהר להפוך כל דבר שעולה לי בראש לטקסט וגם אם כן, הרבה פעמים אני שוכח לכתוב את זה במקום ואז זה נשכח ממני.

אני לא יודע מה יותר טוב, לכתוב אינספור טקסטים כמו שהייתי נוהג לעשות בעבר או לכתוב פעם בכמה זמן. הכמות לא מלמדת על איכות מן הסתם, ומצד שני, זה אימון לכתיבה, אימון למוח, אימון למילים ומשפטים. פעם קראתי שניק קייב מגיע כל יום למשרד שלו בשמונה בבוקר ויוצא בחמש בערב. בזמן הזה הוא כותב בלי הפסקה. תמיד זה נראה לי מוזר שככה עובד אחד הכותבים הכי טובים שיש, אבל עם הזמן הבנתי שזו עבודה, והיא דורשת תרגול ואימון כל הזמן, אי אפשר להסתפק בהשראה רגעית ובאיזו התגלות נפשית או אחרת. לפעמים צריך לעבוד בשביל לשפוך מילים ומשפטים, ואז זה קורה, או שלא.

בכל מקרה, בשבועות האחרונים הימים הם עמוסים, ישנם דברים אחרים שתופסים את תשומת ליבי ואת הזמן שלי, אז אין לי זמן לכתוב וגם אין לי זמן לחשוב על כתיבה. אולי גם אין לי סיבה לכתוב. אז אני לא כותב. חוץ מאת הטקסט הזה שמסביר למה אני לא כותב וזה גם משהו.

 

Please follow and like us: