חוויה של פעם בחיים (וחוויתי אותה שלוש פעמים בקיץ אחד)

חוויה של פעם בחיים

חוויה של פעם בחיים

 

 

אחת ההגדרות הכי יפות ששמעתי לגבי הופעות של ברוס ספרינגסטין היא, זו חוויה של פעם בחיים גם אם חווים אותה שוב ושוב, בלי הפסקה. ספרינגסטין בעצמו, באוטוביוגרפיה שכתב ובשורה של ראיונות, הסביר שזו המטרה שלו. לתת לקהל הרוכש כרטיס ומגיע להופעות שלו, חוויה של פעם בחיים, חוויה שלא ישכחו, ייהנו ממנה ויזכרו אותה לנצח.

לשמחתי, הקיץ הזה זכיתי לראות את ברוס שלוש פעמים בהופעה. פעמיים באמסטרדם ופעם אחת בהוקנהיים גרמניה. שתי הופעות ראיתי מהשורה הראשונה ואחת מהיציע. ההופעות באמסטרדם היו מתוכננות, רכשתי כרטיס שנה מראש ברגע שהודיעו על סיבוב הופעות (ראשון מזה שבע שנים באירופה), ההופעה בגרמניה לא היתה מתכוננת ובחרתי ללכת אליה בלהט הרגע. לא התאכזבתי, לא הצטערתי, וזו היתה חגיגה אמיתית. בסך הכל, עד היום, יצא לי לצפות בשבע הופעות של ספרינגסטין משנת 2007.

קשה להסביר את התופעה הזאת שנקראת "הופעות של ברוס ספרינגסטין". זה קשה עבור מי שמעריץ אותו ומאזין לאלבומים שלו באופן קבוע כבר למעלה מעשרים שנה (כמוני וכמו רבים אחרים) אבל זה קשה גם למי שאיננו מעריץ אדוק ורוכש כרטיס להופעה בשביל ליהנות ממוזיקה טובה. הוא בן 73, מופיע כבר למעלה מחמישים שנה, כל הופעה שלו נמשכת קרוב לשלוש שעות (ולעיתים גם מעבר לכך). הוא לא יורד מהבמה בזמן ההדרן, הוא מסתובב בלי הפסקה בין הקהל לבמה, לוחץ ידיים, מצטלם, מחבק, נותן לכל אחד מהצופים תחושה שהוא שם בשבילו, תשומת הלב שלו מופנית במאה אחוז אליו. זה לא משנה אם מדובר במי שעומד בשורה הראשונה, בשורה הרביעית או ביציע. זו הופעה שיש בה הכל. רגש, שמחה, עצב, דמעות. כל מה המכלול בחבילה אחת.

ערב ערב, הוא שר את כל הלהיטים הגדולים פלוס שירים פחות מוכרים, ותמיד זה נשמע כאילו הוא מבצע אותם בפעם הראשונה, כמו שחקן נשמה שעולה למגרש ונותן את כל כולו, לא משנה מול מי הוא משחק ומה המטרה. הלהקה שלו, אי סטרייט בנד, נשמעת כמו קבוצת ספורט מושלמת שעובדת ביחד שנים וכל אחד יודע את התפקיד ומשלים את השני בצורה מושלמת. ככה נראות ונשמעות שושלות מנצחות.

אך לא רק ההופעה עצמה היא תופעה, גם כל מה שקורה מסביבה. קהל מגיע מכל רחבי העולם, כולל מארה"ב וקנדה, משפחות, זוגות, הורים וילדים, אנשים מבוגרים ואנשים צעירים, קבוצות חברים, מעריצים שרופים שעוברים עם ברוס מהופעה להופעה, אנשים מוכנים לחכות כמה ימים ליד האצטדיון בשביל לתפוס מקום טוב, משקיעים הרבה מאוד כסף לא רק בכרטיס או בטיסה ולינה אלא גם ברכישת מוצרים שקשורים אליו. בשנת 2016 בהופעה באיטליה, האיטלקים פרסו דגל ענק "לאהבה שלנו אין מחיר" וזה בהחלט נכון.

ספרינגסטין מסיים בימים אלו את הסיבוב האירופאי, חוזר להופעות בארה"ב והשמועות מדברות על כך שב-2024 הוא יחזור לאירופה לסיבוב נוסף. ממליץ בחום לכל מי שיכול, לרכוש כרטיס ולנסוע. זו חוויה של פעם בחיים, גם אם אחרי תחזרו תחליטו לחזור עליה שוב ושוב. אלו יהיו שלוש שעות המהנות ביותר שתוכלו לחוות, ולא רק במוזיקה.

Please follow and like us: