לחפש את המילים, למצוא את המשפט

ביום בו אמצא שקט

ביום בו אמצא שקט

 

כבר לא מעט זמן אני מתקשה בכתיבה. קשה לי למצוא את המילים, למצוא את המשפטים הנכונים. מדי פעם צץ איזה משפט, כותב אותו בפלאפון, שומר, מתישהו אחבר אותו למשפטים אחרים, מתישהו הוא יהפוך להיות חלק משיר.

אז בינתיים אני בעיקר מעלה שירים ישנים. עד אפריל האתר הקודם שלי אמור להיות באוויר, אז אני מנצל את הזמן לעלות שירים ישנים, זו הסיבה שכמעט מדי יום אני מעלה 4 שירים, רובם ישנים, מקווה להספיק לעלות את כולם. מדי פעם מעלה גם שיר חדש, לא תמיד יש משהו מוכן.

מדי פעם אני שומע על אמנים שמכריחים את עצמם לשבת ולכתוב. קראתי לא מזמן שדודו טסה עובד ככה. פעם קראתי שניק קייב מגיע למשרד שלו ויושב בו משמונה עד חמש וחצי בשביל לכתוב, אחר כך הולך הביתה. התאכזבתי שקראתי את זה. תמיד חיפשתי שכתיבה היא משהו דינמי, ספונטני, משהו שעובד על מוזה ולא על שעות קבועות. אבל מה אם המוזה לא מגיעה? לא נכתוב? ואולי אם נכתוב מילה אחת, משפט, לא קשור לכולם, יצא לנו מזה משהו? לא יודע מה נכון ומה לא, מי צודק ומי טועה.

אני יודע שלא אכתוב כמו פעם, לא כרגע לפחות. אני לא נוסע באוטובוסים ורכבות, לא יושבת מדי יום בבית קפה ולא הולך אל חוף הים, לא מטייל, ולא עושה דברים שאמורים לעורר את המוזה בשביל לכתוב שירים. אז קשה לי למצוא את המילה שתהפוך להיות משפט. אז בינתיים אני כותב, על מה שאני לא כותב…

Please follow and like us: